Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Płońsku

ul. Św. M. Kolbe 9, 09-100 Płońsk

Przejdź do treści

Deklaracja dostepności

Deklaracja dostępności Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Płońsku

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Płońsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://mopsplonsk.naszops.pl/bip/

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • 1) część dokumentów zamieszczona w postaci niedostępnej (załączniki pdf zawierające skany),
  • 2) część filmów nie posiada napisów dla osób głuchych.

Wyłączenia

  • Wyłączenia:
  • 1) multimedia nadawane na żywo;
  • 2) multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.;
  • 3) dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r., chyba że ich zawartość jest niezbędna do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego;
  • 4) mapy oraz mapy interaktywne, w tym geoportale, pod warunkiem że w przypadku map interaktywnych i geoportali przeznaczonych do zastosowań nawigacyjnych dane teleadresowe i położenie geograficzne prezentowane są w sposób dostępny cyfrowo;
  • 5) treści będące w posiadaniu podmiotu publicznego:
  • a) które nie zostały przez niego lub na jego rzecz wytworzone albo przez niego nabyte, albo
  • b) których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której ten podmiot publiczny nie jest uprawniony;
  • 6) treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualniane lub niepoddawane po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Łukasz Gołębiewski.
  • E-mail: lukaszgolebiewski@mops.plonsk.pl
  • Telefon: 23662990

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Rzecznik Praw Obywatelskich
  • Adres: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich al. Solidarności 77 00-090 Warszawa
  • E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
  • Telefon: 800 676 676

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Budynek Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Płońsku położony jest przy ul. Św. M Kolbe 9, w którym mieszczą się poszczególne komórki organizacyjne Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Płońsku.
  2. Do budynku prowadzą trzy wejścia znajdujące się od ul. Kolbe   oraz ul. Łąkowej. Wszystkie wejścia są ogólnodostępne w godzinach pracy urzędu.
  3. Wejścia do budynku urzędu zawierają pochylnie i schody.
  4. Wejścia nie są zabezpieczone bramkami.
  5. Szerokie hole w budynku zapewniają swobodne przemieszczanie się.
  6. W budynku nieznajduje się winda dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych.
  7. W budynku znajduje się toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
  8. W budynku nie znajduje się toaleta zawierająca przewijak dla małych dzieci.
  9. Toalety dla interesantów w  budynku jest 1 sztuka.  
  10. Przy budynku Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Płońsku  – ul. Kolbe 9 nie znajduje  się ogólnodostępny parking z uwagi, iż jest to teren podlegajacy pod Zarządce Budynku i w jego dyspozycji są miejsca parkingowe.
  11. Osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynków Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Płońsku. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
  12. W Ośrodku Pomocy Społecznej  w Płońsku nie dostępna jest usługa online Wideotłumacza, skierowana do osób niesłyszących, które chcą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw urzędowych.
 

Utrudnienia:

  1. Ze względu na brak pochylni na  dla osób niepełnosprawnych, przed schodami prowadzącymi do działów dodatków petent niepełnosprawny może być obsłuzony przez pracownika w budynku od strony ul. Św. M. Kolne 9 przy stanowisku po wezwaniu pracownika.

Istnieje też możliwość wcześniejszego umówienia się telefonicznie z pracownikiem ww. komórki urzędu i zejście pracownika merytorycznego w celu obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.

  1. Brak systemu głośnomówiącego naprowadzającego do poszczególnych pomieszczeń jednostki.
  2. Brak oznaczeń w alfabecie Braille’a lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  3. Brak wideotłumacza dla osób niedosłyszących, dostepu do platformy tłumacza

Na stronie internetowej można używać poniższych  panel do zmiany rozmaru trzcionki i kontrastu strony.

Informacje

Liczba wyświetleń: 130
Utworzono dnia: 09.01.2023
Dokument wprowadził:
Ł.G
Dokument opublikował:
Ł.G

Historia publikacji

  • 14.05.2024 13:24, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostepności
  • 14.05.2024 13:16, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostepności
  • 14.05.2024 13:12, Administrator
    Edycja strony: Deklaracja dostepności

Deklaracja dostępności

Deklaracja Dostępności dla strony internetowej https://mopsplonsk.naszops.pl/

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Płońsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Strony internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Płońsk.

  • Data publikacji strony internetowej: 2018-10-02.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-20.

Status zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-03-30.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-20.

Skróty klawiaturowe

  • Można korzystać z podstawowych skrótów.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Łukasz Gołębiewski, mopsplonsk@plonsk.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 236622990 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

Kolbego 9
09-100 Płońsk

Parking

  • Nie mamy wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Parking usytuowany jest w części wspólnej parkingowej mieszkańców osiedla

Wejście do budynku

  • Przy schodach znajduje się poręcz.
  • Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu %.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
  • Można je łatwo utrzymać w pozycji otwartej.
  • Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.

Przestrzeń za wejściem

  • W budynku jest przestrzenny hol, który jest dostosowany do poruszania się wózkiem inwalidzkim. Jednocześnie znajdują się stanowiska do obsługi interesanta. Pod ścianami znajdują się krzesełka dla interesanta w celu oczekiwania. Jednocześnie bezpośrednio przy wejściu głównym jest toaleta dla interesanta z bezpośrednim wejściem. Z holu zarówno po prawej i lewej strony znajdują się drzwi do pokoi począwszy od numerów 1 do 21. W celu ułatwienia obsługi osób z niepełnosprawnością w holu od razu w wejściu znajdują się stoliki do obsługi interesanta co ułatwić ma obsługę.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
  • Punkt obsługi znajduje się w holu budynku 2 punkty

Ciągi poziome

  • Wszystkie pomieszczenia znajdują się na tym samym poziomie i na jednej kondygnacji, nie dotyczy wejścia i przestrzeni za wejściem.
  • Wszystkie korytarze są dostępne.

Pomieszczenia

  • Około 70% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.

Łazienka

  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • przy wejściu w holu wspólna z pozostałymi interesantami
  • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 120 centymetrów.
  • Nie ma pochwytów przy ustępie.

Aplikacje mobilne

brak

Dodatkowe informacje