Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Płońsku

ul. Św. M. Kolbe 9, 09-100 Płońsk

Przejdź do treści

Oferty pracy - nabór na stanowisko pracownik socjalny - 1 etat

Nabór na stanowisko pracownika socjalnego - 1 etat

 


Kierownik Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Płońsku, 09 – 100 Płońsk,
ul. Sw. M. Kolbe 9, tel. 23 662 29 90 ogłasza nabór na stanowisko pracownika socjalnego.


I. Wymagania:
1. Posiadanie obywatelstwa polskiego.
2. Wykształcenie określone zgodnie z ustawą o pomocy społecznej, (należy spełniać co najmniej jeden z niżej wymienionych warunków):
- posiadać dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych
- ukończyć studia wyższe na kierunku praca socjalna
-do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończone studia wyższe o specjalności
przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
pedagogika, pedagogika specjalna, polityka społeczna, politologia, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie.
3. Nieposzlakowana opinia.
4. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
5. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
6. Znajomość regulacji prawnych z zakresu: pomocy społecznej, wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, kodeksu postępowania administracyjnego.
II. Wymagania dodatkowe:
1. Umiejętność obsługi komputera, programów informatycznych w zakresie pomocy społecznej i urządzeń biurowych.
2. Umiejętność pracy w zespole.
3. Znajomość regulacji prawnych z zakresu Kodeksu Postępowania Administracyjnego, ubezpieczeń społecznych, przeciwdziałaniu bezrobociu, uprawnień osób niepełnosprawnych, przepisów o ochronie danych osobowych.
4. Preferowane doświadczenie zawodowe na stanowisku pracownika socjalnego.
5. Solidność i rzetelność, dobra organizacja pracy, umiejętność samodzielnej pracy.
6. Kreatywność, samodyscyplina, terminowość, łatwość przyswajania wiedzy.


III. Planowany zakres powierzonych czynności:

1.      praca socjalna,

2.      przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych,

3.      dokonywanie analizy, diagnozy i oceny zjawisk indywidualnych i społecznych, a także formułowanie opinii w zakresie zapotrzebowania na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,

4.      udzielanie informacji, wskazówek, porad i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, rodzinom, grupom i społecznościom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną ich trudnej sytuacji lub zaspokajać niezbędne potrzeby życiowe,

5.      pomoc w uzyskaniu dla osób lub rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej specjalistycznego poradnictwa, terapii lub innych form pomocy w zakresie możliwości rozwiązywania problemów przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe,

6.      udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,

7.      pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych,

8.      współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania problemów  oraz skutków  negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa,

9.      inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin,

10.  współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu
regionalnych i lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia,

11.  inicjowanie lub współuczestniczenie w działaniach profilaktycznych
nakierowanych na zapobieganie lub łagodzenie problemów społecznych,

12.  kierowanie się zasadami etyki zawodowej oraz zasadą dobra osób i rodzin, poszanowanie ich godności i prawa tych osób do samostanowienia,

13.  przeciwdziałanie praktykom niehumanitarnym i dyskryminującym osobę, rodzinę, grupę lub społeczność,

14.  udzielanie osobom zgłaszającym się po pomoc pełnej informacji o przysługujących im świadczeniach i dostępnych formach pomocy,

15.  zachowanie w tajemnicy informacji uzyskanych w toku czynności zawodowych, także po ustaniu zatrudnienia, chyba że działa to przeciwko dobru osoby lub rodziny,

16.  podnoszenie kwalifikacji zawodowych poprzez udział w szkoleniach i samokształcenie,

17.  kompletowanie i prowadzenie dokumentacji osób korzystających z pomocy społecznej zgodnie z obowiązującymi przepisami,

18.  opracowywanie planów pomocy, w tym związanych z realizacją zadań określonych w kontrakcie socjalnym,

19.  przygotowywanie i opracowywanie materiałów informacyjnych w przedmiocie stanu rozpoznania potrzeb społecznych na terenie działania Ośrodka,

20.  realizacja programów rządowych z zakresu pomocy społecznej,

21.  przestrzeganie przepisów bhp, ppoż. i regulaminu pracy Ośrodka,

22.  znajomość przepisów z zakresu realizacji ustawy o pomocy społecznej oraz innych przepisów i aktów prawnych wynikających z potrzeb powyższego zakresu obowiązków,

23.  właściwe i terminowe załatwianie spraw,

24.  inne prace zlecone przez Dyrektora Ośrodka.


IV. Wymagane dokumenty:
1. Wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
2. CV.
3. List motywacyjny.
4. Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
5. Świadectwa pracy z poprzednich miejsc pracy lub inne dokumenty potwierdzające okresy zatrudnienia.
6. Oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych.
7. Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia pracy na danym stanowisku pracy.
8. Oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji
zgodnie z ustawą z dnia z dnia 10 maja 2018 roku (Dz. U. z 2018 r. poz. 1781 ze zm.)


V. Miejsce i termin składania ofert:


Dokumenty należy składać w zaklejonych kopertach w terminie do 30 kwietnia 2024 roku do godziny 15:30 w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Płońsku lub
pocztą na adres : Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Płońsku, 09 – 100 Płońsk, ul. Św. M. Kolbe 9 (decyduje data doręczenia dokumentów) z adnotacją „Dotyczy naboru
na stanowisko pracownik socjalny“. Dokumenty, które wpłyną do MOPS w Płońsku po upływie określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: ”Wyrażam zgodę na
przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku
o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1781 ze zm.)

VI. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze oraz pracą w terenie.

Zatrudnienie w wymiarze - 1 etat, w podstawowym systemie czasu pracy. Pierwsza umowa o pracę  na czas określony. 

VII. Inne informacje:

Zakwalifikowani kandydaci zostaną poinformowani telefonicznie o miejscu i terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Płońsk


Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 23 662 29 90.
 


Kierownik
Miejskiego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Płońsku
Łukasz Gołębiewski

Informacje

Liczba wyświetleń: 20
Utworzono dnia: 04.04.2024

Historia publikacji

  • 04.04.2024 11:04, Administrator
    Dodanie strony: Oferty pracy - nabór na stanowisko pracownik socjalny - 1 etat

Deklaracja dostępności

Deklaracja Dostępności dla strony internetowej https://mopsplonsk.naszops.pl/

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Płońsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do Strony internetowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej Płońsk.

  • Data publikacji strony internetowej: 2018-10-02.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-20.

Status zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-03-30.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-20.

Skróty klawiaturowe

  • Można korzystać z podstawowych skrótów.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Łukasz Gołębiewski, mopsplonsk@plonsk.pl . Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 236622990 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich

Dostępność architektoniczna

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej

Kolbego 9
09-100 Płońsk

Parking

  • Nie mamy wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Parking usytuowany jest w części wspólnej parkingowej mieszkańców osiedla

Wejście do budynku

  • Przy schodach znajduje się poręcz.
  • Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu %.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
  • Można je łatwo utrzymać w pozycji otwartej.
  • Drzwi są przeźroczyste i są kontrastowo oznaczone.

Przestrzeń za wejściem

  • W budynku jest przestrzenny hol, który jest dostosowany do poruszania się wózkiem inwalidzkim. Jednocześnie znajdują się stanowiska do obsługi interesanta. Pod ścianami znajdują się krzesełka dla interesanta w celu oczekiwania. Jednocześnie bezpośrednio przy wejściu głównym jest toaleta dla interesanta z bezpośrednim wejściem. Z holu zarówno po prawej i lewej strony znajdują się drzwi do pokoi począwszy od numerów 1 do 21. W celu ułatwienia obsługi osób z niepełnosprawnością w holu od razu w wejściu znajdują się stoliki do obsługi interesanta co ułatwić ma obsługę.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
  • Punkt obsługi znajduje się w holu budynku 2 punkty

Ciągi poziome

  • Wszystkie pomieszczenia znajdują się na tym samym poziomie i na jednej kondygnacji, nie dotyczy wejścia i przestrzeni za wejściem.
  • Wszystkie korytarze są dostępne.

Pomieszczenia

  • Około 70% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.

Łazienka

  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • przy wejściu w holu wspólna z pozostałymi interesantami
  • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 120 centymetrów.
  • Nie ma pochwytów przy ustępie.

Aplikacje mobilne

brak

Dodatkowe informacje